محاسبات نرم و مهندسی نرم افزار

Soft computing & Soft engineering

محاسبات نرم و مهندسی نرم افزار

محاسبات نرم (هوش مصنوعی) و ربوتیک
مهندسی نرم افزار
توسعه اپلیکیشن های دسکتاپ و وب
اطلاع رسانی جهت دانشجویان

آخرین نظرات
  • ۱۶ شهریور ۹۵، ۰۹:۰۲ - احسان
    tnx
نویسندگان
پیوندهای روزانه

الگوریتم ژنتیک

جمعه, ۱۴ اسفند ۱۳۸۸، ۰۹:۰۳ ق.ظ

الگوریتم ژنتیک :

الگوریتم ژنتیک که بعنوان یکی از روشهای تصادفی بهینه یابی شناخته شده,  توسط جان هالند در سال 1967 ابداع شده است. بعدها این روش با تلاشهای گلدبرگ 1989, مکان خویش را یافته و امروزه نیز  بواسطه توانایی های خویش , جای مناسبی در میان دیگر روشها دارد. روال بهینه یابی در الگوریتم ژنتیک  براساس یک روند تصادفی- هدایت شده استوار می باشد. این روش , بر مبنای نظریه تکامل تدریجی و ایده های بنیادین داروین پایه گذاری شده است.در این روش , ابتدا برای  تعدادی ثابت که جمعیت نامیده می شود مجموعه ای از پارامترهای هدف بصورت اتفاقی تولید می شود , پس از اجرای برنامه شبیه ساز عددی را که معرف انحراف معیار و یا برازش آن مجموعه از اطلاعات است را به آن عضو از جمعیت مذکور نسبت می دهیم . این عمل را برای تک تک اعضای ایجاد شده تکرار می کنیم , سپس با فراخوانی عملگرهای الگوریتم ژنتیک از جمله لقاح , جهش و انتخاب نسل بعد را شکل می دهیم و این روال تا ارضای معیار همگرایی ادامه داده خواهد شد.(شکل 1)

بصورت متداول سه معیار بعنوان معیار توقف شمرده می شود:

I.      زمان اجرای الگوریتم

II.      تعداد نسلهایی که ایجاد می شوند

III.      همگرایی معیار خطا

منبع :

arshadmit.tripod.com

۸۸/۱۲/۱۴
نویسنده: وحید عقیقی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی